σχολική τσάντα

Τα σχολικά «βάρη»!

Παρά τα φανταχτερά νέα χρώματα και τα μοτίβα που συνοδεύουν κάθε σχολικό έτος, τα σακίδια που επιλέγετε για τα παιδιά σας πρέπει να τα προστατεύουν από περιττά άλγη και πόνους. Η Επιτροπή Ασφάλειας Καταναλωτικών Προϊόντων υπολογίζει ότι τα παιδιά που μεταφέρουν μία σχολική τσάντα 5 κιλών από και προς το σχολείο και σηκώνοντάς τη 10 φορές την ημέρα για ένα ολόκληρο σχολικό έτος, υπολογίζονται συσσωρευτικά σ’ ένα φορτίο 9.000 κιλών στο σώμα του παιδιού. Αυτό ισοδυναμεί με έξι μεσαίου μεγέθους αυτοκίνητα. Επιπλέον, η Επιτροπή αναφέρει ότι πάνω από 28.600 άνθρωποι υποβλήθηκαν σε θεραπεία για τραυματισμούς που προκλήθηκαν από σχολικές τσάντες το 2013. Σε ορισμένα σχολεία έχει απαγορευτεί αυτή η συνήθεια, σε μια προσπάθεια να μειωθεί η χρόνια κόπωση και ο πόνος στους ώμους, στον τράχηλο της μήτρας, στον θώρακα και στη σπονδυλική στήλη.

Παρόλο που η άρση βαρών συνδέεται με την υγεία και την καλή φυσική κατάσταση, βασική προϋπόθεση είναι η σχολική τσάντα να έχει κατάλληλη μορφή και βάρος για τη μάζα του σώματος και τη δύναμη του παιδιού.

Προς το παρόν δεν συνδέεται με σκολίωση ή με κάποια άλλη εκφυλιστική ασθένεια, καθώς δεν έχουν πραγματοποιηθεί επιστημονικές μελέτες που να εξετάζουν τη μακροχρόνια χρήση ή κατάχρηση των σακιδίων. Η πρόληψη, όπως πάντα, είναι το καλύτερο φάρμακο!

Για να περιοριστούν οι τραυματισμοί που προκαλεί η σχολική τσάντα, πρέπει να προσέξετε τα εξής:

  • Περιορίστε το βάρος της σχολικής τσάντας στο 10% του σωματικού βάρους του παιδιού.
  • Φροντίστε να κουβαλάει μαζί του μόνο τα βιβλία της ημέρας.
  • Αν και πολλοί μαθητές προτιμούν να κουβαλάνε τη τσάντα μόνο από τον έναν ώμο, θα πρέπει να τους προτρέπετε να την κουβαλούν και με τους δύο. Επίσης, βεβαιωθείτε ότι η τσάντα έχει επενδυμένους ιμάντες ώμου. Αν διαθέτει κάποιο λουρί μέσης και το παιδί περπατάει περισσότερο από ένα οικοδομικό τετράγωνο, φροντίστε να είναι σωστά δεμένο.
  • Φορέστε στο παιδί τη σχολική τσάντα πάνω στους δυνατότερους ραχιαίους μύες. Η τσάντα θα πρέπει να τοποθετηθεί ομοιόμορφα στη μέση της πλάτης και να επιτρέπει στα χέρια του παιδιού σας να κινούνται ελεύθερα.
  • Διδάξτε στο παιδί σας να λυγίζει τα γόνατα και να χρησιμοποιεί τα πόδια του για να σηκώσει την τσάντα, τοποθετώντας έναν έναν τους ιμάντες στον ώμο.

 Πηγή: http://goo.gl/PihzlO

START TYPING AND PRESS ENTER TO SEARCH