Γιατί το κολύμπι είναι η ιδανική άσκηση για τις επιβαρυμένες αρθρώσεις; | Β. Σακελλαρίου

Γιατί το κολύμπι είναι η ιδανική άσκηση για τις επιβαρυμένες αρθρώσεις;

Γιατί το κολύμπι είναι η ιδανική άσκηση για τις επιβαρυμένες αρθρώσεις;

Πώς το κολύμπι βοηθάει τους ανθρώπους που υποφέρουν από πόνους στη μέση, στις αρθρώσεις κλπ.;

Γιατί αποτελεί την ιδανική μορφή άσκησης για αυτές τις περιπτώσεις;

Με βάση στοιχεία τα οποία διέθεσε η Ελληνική Εταιρεία Αντιρευματικού Αγώνα (ΕΛ.Ε.ΑΝ.Α.):

  • 2,5 εκατομμύρια Έλληνες πάσχουν από κάποια μορφή αρθρίτιδας
  • 2 εκατομμύρια Έλληνες έχουν οστεοαρθρίτιδα
  • 000-100.000 Έλληνες έχουν ρευματοειδή αρθρίτιδα
  • 000 Έλληνες πάσχουν από αγκυλοποιητική σπονδυλαρθρίτιδα.

Ταυτόχρονα κατά την περίοδο της πανδημίας πάντα στην Ελλάδα 21,1% των συμπολιτών μας είχαν αύξηση σωματικού βάρους συνέπεια της καθιστικής ζωής.

Είναι γνωστή η συνάρτηση των προβλημάτων της αρθρίτιδας (και) με την αύξηση του σωματικού βάρους/ παχυσαρκία. Σύμφωνα με τα υπάρχοντα στοιχεία, σε όλο το ηλικιακό φάσμα οι ρευματικές παθήσεις ευθύνονται για το σχεδόν 50% των περιπτώσεων μακροχρόνιας λειτουργικής ανικανότητας (αναπηρικές συντάξεις), το 30% των απουσιών από την εργασία και το 20% των ιατρικών επισκέψεων και της χρήσης φαρμάκων.

Ως ιατροί προκρίνουμε ανεπιφύλακτα σε πάσχοντες από αρθρίτιδα την κολύμβηση ως την πιο ενδεδειγμένη και «φιλική» αεροβική άσκηση για τις καταπονημένες αρθρώσεις.
Ενισχύεται το μυϊκό σύστημα χωρίς η καταπόνηση της αεροβικής άσκησης να γίνεται το ίδιο «αισθητή» όπως άλλες συγκριτικά ασκήσεις, λόγω της άνωσης του νερού.

Η ενδυνάμωση που επιτυγχάνεται σε όλους σχεδόν τους μύες και η ελαστικότητα των συνδετικών ιστών που σταθεροποιούν τις αρθρώσεις είναι τα κυριότερα οφέλη της άσκησης αυτής. Ταυτόχρονα, το θαλασσινό νερό περιέχει πολύτιμα μεταλλικά στοιχεία για τον οργανισμό μας. Ένα από αυτά – το μαγνήσιο – ωφελεί τόσο το μυϊκό όσο και το νευρικό μας σύστημα άρα είναι έμμεσα υποστηρικτικό και για τις αρθρώσεις μας.

Προφανώς και ανάλογα με την ηλικία και τις αντοχές δεν είναι απαραίτητο να γνωρίζει κάποιος κολύμβηση. Αεροβική άσκηση εξάλλου αποτελεί και το περπάτημα μέσα στο νερό «στα ρηχά» ή απλές ασκήσεις βυθισμένοι στο νερό.

Η υπερβολή και εδώ δεν είναι το ζητούμενο. Η βαριά και έντονη άσκηση επιβαρύνει τα οστά όπως και πολλά όργανα με βασικότερο την καρδιά οδηγώντας στα αντίθετα αποτελέσματα από τα επιδιωκόμενα.

Εν τέλει το κολύμπι και οι ασκήσεις μέσα στο νερό κάνουν καλό και συν τοις άλλοις -όσο πλησιάζει το καλοκαίρι- συμβάλει παράλληλα και στην αύξηση της βιταμίνης D.