Όλες οι κατηγορίες άρθρων:
Τρέξιμο: Ναι στην προπόνηση, όχι στην καταπόνηση!

Τρέξιμο: Ναι στην προπόνηση, όχι στην καταπόνηση!

Το τρέξιμο είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να αποκτήσετε φυσική κατάσταση και να βελτιώσετε την καθημερινή σας διάθεση και ευεξία. Είναι μια δραστηριότητα που μπορεί να ωφελήσει σχεδόν κάθε μέρος του σώματός σας. Ωστόσο, το τρέξιμο είναι ευεργετικό, όταν γίνεται σωστά, με τον κατάλληλο εξοπλισμό και δίχως υπερβολές. Σε αντίθετη περίπτωση, ελλοχεύει ο κίνδυνος πάσης φύσεως τραυματισμών.

Οι επαναλαμβανόμενοι διασκελισμοί κατά το τρέξιμο, προκαλούν κραδασμούς, οι οποίοι μπορούν να προκαλέσουν βλάβες στο πέλμα, την ποδοκνημική, το γόνατο και το ισχίο. Οι πιθανότητες για κάποιον τραυματισμό αυξάνονται, όταν δεν επιλέγονται τα κατάλληλα παπούτσια για τρέξιμο, καθώς επίσης όταν ο δρομέας καταπονείται υπερβολικά, είτε επειδή έχει παραπανίσια κιλά, είτε επειδή δεν ακολουθεί συγκεκριμένο πρόγραμμα που έχει υποδείξει κάποιος ειδικός ή εξαντλείται στην προπόνηση.

Η υπερβολική πίεση που ασκείται σε μύες, αρθρώσεις, τένοντες, ακόμα και οστά, κατά το τρέξιμο μπορεί να προκαλέσει πλήθος τραυματισμών. Οι πιο συνηθισμένοι είναι οι εξής:

  • Διαστρέμματα,
  • Κακώσεις του αχίλλειου τένοντα,
  • Μυϊκοί πόνοι,
  • Κατάγματα κοπώσεως,
  • Σύνδρομο λαγοκνημιαίας ταινίας,
  • Χονδρομαλάκυνση επιγονατίδας,
  • Πελματιαία απονευρωσίτιδα,
  • Κακώσεις στο ισχίο.

Ο ρόλος «κλειδί» του Ορθοπαιδικού

Αρκετοί τραυματισμοί γίνονται αντιληπτοί ως μικρές ενοχλήσεις, τις οποίες συχνά οι δρομείς υποτιμούν, επιλέγοντας εσφαλμένα το δρόμο της αυτοΐασης, με αποτέλεσμα να θέτουν εαυτούς σε κίνδυνο περαιτέρω τραυματισμού.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το διάστρεμμα στον αστράγαλο, το οποίο πολλοί επιλέγουν να αντιμετωπίσουν μόνοι τους βάζοντας πάγο και ξεκουράζοντας το πόδι για λίγες μέρες. Ανάλογης αντιμετώπισης τυγχάνουν συχνά από τους δρομείς και οι μυϊκοί πόνοι.

Και στις δυο περιπτώσεις, οι πιθανότητες λανθασμένης αντιμετώπισης από τους πάσχοντες μπορεί να οδηγήσει σε χρόνιες και συνεχείς υποτροπές, τόσο στα διαστρέμματα όσο και στους μυϊκούς πόνους.

Επίσης, ένας έμπειρος ορθοπαιδικός μπορεί να διακρίνει προβλήματα που είναι δύσκολο να διαγνωστούν, όπως το -ατυχές για τους δρομείς- κάταγμα στο μετατάρσιο, το οποίο συχνά διαγιγνώσκεται λανθασμένα ως διάστρεμμα.

Ο ορθοπαιδικός βοηθά τον τραυματία να καταλάβει την πραγματική αιτία πίσω από το πρόβλημά του και υποδεικνύει τον ιδανικό τρόπο αντιμετώπισής του.

Γι’ αυτό, η επίσκεψη σε κάποιον ορθοπαιδικό, είναι προτιμότερη ακόμα και στις περιπτώσεις των πλέον «αθώων» τραυματισμών.

Πόσο μάλλον, όταν τα συμπτώματα αφορούν σε πόνο ή θορύβους στις αρθρώσεις π.χ. στο γόνατο και το ισχίο.

Η μη έγκαιρη αντιμετώπιση τραυματισμών σε αρχικό στάδιο ή η αδικαιολόγητη καταπόνηση τραυματισμένων μυών, αρθρώσεων και τενόντων μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρότερα προβλήματα, όπως για παράδειγμα οι κακώσεις στο ισχίο.

Ωστόσο, ακόμα και στις περιπτώσεις σοβαρότερων τραυματισμών, όπως ρήξεις χιαστών συνδέσμων και μηνίσκων στο γόνατο, η εξέλιξη της ιατρικής και της χειρουργικής έχει οδηγήσει στην ανάδειξη ελάχιστα επεμβατικών τεχνικών, όπως η αρθροσκόπηση του γόνατος με την τεχνική All inside και η συρραφή του μηνίσκου, που επιτρέπουν τη βέλτιστη και τάχιστη δυνατή αποκατάσταση των τραυματισμένων ιστών.

Γι’ αυτό, είναι καλό κάθε ύποπτο σύμπτωμα να συνοδεύεται από επίσκεψη σε έναν έμπειρο και εξειδικευμένο στις αθλητικές κακώσεις ορθοπαιδικό.